Відкрили новорічну ялинку

Андрій Балонь, разом із головою обласної ради Олександр Чорноіваненко відкрили в обласній філармонії новорічну ялинку. Упродовж двох днів святкові заходи відвідають понад дві тисяч дітей із Кіровоградщини.
Переглянув мюзикл, який підготували талановиті вихованці обласного ДЮЦу, і привітав діток з прийдешніми святами! Вони – найбільший скарб, який є у цьому світі. І сьогоднішнє свято лише це підтверджує!
– таким був відгук першого керівника Кіровоградської області після відвідування новорічних дитячих шоу в обласній філармонії, і він нас дуже зігріває.
Пропонуємо на пару хвилин зануритись у колосально складну технологію створення цієї самої вистави «Таємниця Четвертого Королівства», яка миттєво завоювала симпатії мешканців обласного центру та гостів з районів. Сьогодні нас ознайомить з тими людьми, без яких нічого б не відбулося. Отож, запитаємо в Ірини Полонської, координатора цього надзвичайно важливого проєкт, як все починалось і як вдалося втілити такий грандіозний задум настільки яскраво?

– Ми давно почали працювати над цим новим новорічним проєкт, ще напередодні травневих свят, і проводили ретельний моніторинг всіх цікавих фільмів для дитячої аудиторії, в тому числі й фестивальних. Враховуючи те, що Дитяча філармонія вже багато років проводить концертно-ігрову програму, ми також спілкувалися з дітьми, дізнавалися, яких вони полюбляють героїв, кого б з них вони хотіли побачити на новорічних ранках, які їх найулюбленіші музичні вподобання, пісні з мультфільмів. І тільки після того було визначено як пріоритет, що це обов’язково повинна бути казка, яка в собі б поєднала чотири королівства з різних мультфільмів. По-перше, в листопаді мала вийти друга частина «Крижаного серця», і головними героями, ми точно знали, що будуть Анна та сніговичок Олаф. І потім, відштовхуючись від цього, ми створили 4 королівств: Дзвоників, там де живе Анна, Королівство Посмішок, в якому знаходиться королівство тролей з їхніми настроями позитива, і потім Королівство Доводив, де у нас країна веселощів, розваг і доброти. А останнє королівство – це було вигадане Королівство, воно не існує, але ми його створили. Це королівство Скарбів. В ньому ми поєднали мудрість, народні казки, традиції народні – все повинно бути було в ігровій формі.
Чим ще хотілося здивувати? Минулого року ми закупили дуже коштовну іграшку – це Панда, яка 2.40 метрів заввишки. А в цьому році директор філармонії Микола Кравченко запропонував ввести до сценарію циркових артистів. В пошуках чогось незвичного та яскравого ми ходили на циркову виставу, на запрошення дирекції цирку, що приїздив до Кропивницького. Наш вибір зупинився на професійному ілюзіоністі, бо такого жанру у нас в регіоні практично немає. І ось на протязі 19 вистав діти мали змогу бачити цікаві фокуси.
Що головне для філармонії при підготовці? Створити команду. Цим займалась я особисто, вела перемовини з керівниками різних напрямків – це стосується і хореографічних колективів, і вокальних. І режисера треба було знайти гідного, технічно підготувати відеоряд, вірніше, відеоказку на екрані. Цього року фоново звучав мультфільм «Снігова Королева» з тролем та його помічником, і монтаж майстерно виконала Катерина Мурована. Режисером стала Валентина Політаєва, а автор сценарію (ми в тандемі з нею працювали) – Наталія Долгополова, з ними ми теж співпрацюємо вже багато років.
Окремо скажу про величезну роботу групи звукорежисерів. Дружні стосунки нас пов”язують з Оленою Дороганич, композитором, автором віршів до пісень, оранжувальницею та студійним аудіоредактором, – нею була проведена неймовірно активна робота в створенні музичного контенту та підборі музичного матеріалу для новорічної казки. Злагоджене партнерство було зі звукорежисером обласної філармонії С.Тарадаєнко. Це суперпрофесіонали, дуже їм вдячна!
І хореографічний колектив – цього року ми запросили народний хореографічний ансамбль сучасного танцю «Час пік». Так, вже існує в нас традиція тісно працювати з Кіровоградським обласним центром дитячо-юнацької творчості, покладаючись на їх професіоналізм, на їх вміння організувати робочий процес, провести репетиції. І потім ще на сцені філармонії наприкінці листопада розпочалися зведені репетиції.
Також приходиться мені знаходити й людей, які будуть шити костюми для головних героїв. Завдячуємо Департаменту культури, туризму та культурної спадщини ОДА, який нас скеровує, не перший рік виділяються під це певні кошти (в цьому році 55 тис.) – на подарунки, на організаційні витрати, як то оренда екрану, або пошиття костюмів. Ми за ці 10 років збагатилися костюмами, можемо навіть міні-спектаклі робити ресурсом власної костюмерної. Якщо раніше нам приходилося брати в оренду і сплачувати ці костюми, то зараз у нас багато що є: Святий Миколай, і Чарівниць декілька, плюс – великі ростові ляльки, які ми пошили. Якщо у нас працюють наші артисти філармонійні в фоє, то ми вже їх повністю одягаємо в свої костюми. Тривалий час дизайнером костюмів був Максим Гаркуша, відомий Майстер. Думаю, наступного року він знову буде нашим партнером. А наразі нас дуже виручило інше місцеве ательє. В філармонії, на жаль, немає людей, які могли б за цими костюмами доглядати, слідкувати за відповідністю для артистів, бо артисти різні, треба підшивати або дошивати, щось додавати, під час вистави часто дещо відпадає і його теж треба підшити, знайти ту тканину, яка підходила б. В цьому нам допомагає за моїм проханням Каташова Марія, працівник обласної філармонії.
Ну і така незвична в цьому році інтрига у нас була – декілька яскравих фотозон у фоє. Їх підготувала Світлана Дробот, також відомий ландшафтний дизайнер, вона теж у нас працює. Таким чином ми прикрасили і сходи Кіровоградської обласної філармонії елітною вишуканою новорічною ікебаною, і територію навкруги ялиночки. Там багато локацій для селфі або групового фото, можна вибрати майданчик до вподоби.
Команда філармонії також працювала над створенням проєкт біля ялиночки це інтермедійна ігрова програма з Святим Миколаєм, з Чарівницею, іншими казковими героями. Наші артисти перевтілилися в них на час проведення наших концертних програм і знайшли спільну мову з дітьми, які приходять до них, граються з задоволенням. До створення цього проєкт було залучено й наших музикознавців – Ірину Погребняк і Ганну Шуть, тобто дівчата самі знаходили музичний матеріал, писали сценарій разом з нашим режисером Станіславом Тарадаєнко, записували фонограми і безпосередньо відтворювали саме дійство біля ялинки на кожному шоу, від яких всі діти були у захваті.
Ірина Мурована, художній керівник народного хореографічного ансамблю сучасного танцю «Час Пік»:
почалось все с вичитування сценарію, котрий мені одразу припав до душі, він чудовий, позитивний, світлий. Задача була поставлена величезної складності, маса дітей в кожному номері – не просто в фіналі, а в кожному номері треба було заповнювати сцену.
Я ще на початку зрозуміла, що у мене немає костюмів та номерів, які б ідеально підходили під цю казку чудову, під такі мультфільми. і ми з батьками прийняли рішення, узяли бусік в оренду та поїхали до Одеси. Там купили велику кількість тканин, на всі наші задумки. Костюми нам шили три майстри-художники. Головні убори робились як в Кропивницькому, так і в Запоріжжі, і все це за дуже короткий проміжок часу! Знову ж, все масово, більше як 100 одиниць костюмів було пошито.
Працювало 3 балетмейстери, у нас різні вікові категорії. Чудові талановиті люди, у котрих, крім таланту і бачення, до такого ступеню розвинуті організаторські здібності! Зібрати таку колосальну кількість дітей, малюків та середніх, все це контролювати, забезпечувати кілька складів… А ще організувати батьків, котрі приводять дітей. За весь період у нас не було жодної проблеми. Все було чітко узгоджено. І це великий плюс балетмейстерам. Тобто і в плані творчості, і в плані організації – все злилось в одне ціле. В нашому колективі – вони ключові люди.
І студенті наші старші старалися по максимуму – це діти, які між заліками та екзаменами бігали на репетиції, і не підвели ніколи. Все це взаємозамінювалося, з абсолютною відповідальністю з їх боку було. Наші діти розуміли, наскільки це серйозно. Ми взагалі завжди, коли готуємо програму для філармонії – то і батьки, і діти налаштовані максимально відповідально.
А в цьому році ще й виникало чимало накладок по заходах в КДЮЦі, де багато власних подій. Але ми працювали в тандемі з керівником проєкт. Часто ситуації такі виникали, наче випробування, квести. Ну слава богу, вже сезон за плечима. Я вважаю, задачу ми виповнили чітко. Виклались і в плані художнього оформлення цих номерів, і у творчому, я сподіваюсь, всі постановки відповідали сюжету, старих постановок ми не використовували жодної.
Я вдячна за надану моєму колективу честь, якщо нам довіряють такий захід – значить, що є надія в адміністрації філармонії, що ми справимось, постараємось максимально виповнити місію. І звичайно, комфортно було мені працювати на цьому проєкт.
Режисер та керівники колективів порадували в усьому – взаємопідтримка, рішення всіх нюансів організаційних, всіх питань, причому спокійно, без всякої паніки. Я нещодавно почула гарну фразу «накази не обговорюються». Тобто, накази автора сценарію та режисера ми не обговорюємо. Є таке бачення і я, як людина, котрій довірений мій напрямок, – виповнюю свою функцію і, сподіваюсь, гідно.
(Далі буде)
Матеріал підготувала Оксана Чиканчи